Aku Bukan Sapa-sapa!

Seperti mana yang aku cakap dalam post pertama aku, aku bukan sapa-sapa. Aku hanya sorang anak Melaka yang nak menegur perkara salah. Jangan kaitkan aku ngan BKKIMM walaupun aku penyokong diorg dan mauqif kami sama. Jadi, aku nak gtau, apa jua tindakan aku, sama sekali tidak melambangkan dan tidak berkaitan dengan BKKIMM. Malah, tidak juga berkaitan dengan bilal, noja dan juga tok siak..hahahaha

Tuesday, January 25, 2011

Kempen IMAM Bermula - Kalau Berani, Buatlah Pilihanraya !

Salam. Maaf lama tak update. Maklumlah fatrah exam ni. Aku ada berita yang baru dapat dua tiga hari lepas. Sori pada informer aku yang bersungguh-sungguh bagi aku berita ni.

Dikhabarkan pimpinan IMAM yang dilantik (baca : bukan dipilih) sudah wat roadshow di Wisma Seri Melaka (WSM) untuk menarik sokongan terutama di kalangan mahasiswa pengajian Islam. Bagi aku, ni satu perkembangan sihat yang perlu dialu-alukan. Baru la gentleman.

So, di samping usaha tu, aku seru 'pihak tertentu' menghentikan segera segala usaha tidak bermaruah yang telah berlaku di kebelakangan ni. Serang peribadi, ugut tarik pinjaman, kata orang lain bodoh dan mengaku diri sendiri pandai, semua ni jelas perbuatan orang pengecut yang kehabisan modal.

Aku ulangi pendirian aku sebelum ni, jika korang wat perkara betul dan tiada agenda busuk di sebalik semua ini, takkan la anak Melaka tak sokong. Jadi, promote la 'perkara betul' yang korang pelopori tu dan kita lihat siapa dapat sokongan. Ada sorang pimpinan IMAM tu memberi gambaran kat aku bahawa diorang boleh memenangi pengaruh mengatasi BKKIMM. Kalau berani cakap, berani la buktikan!

Boleh minta pegawai buat pilihan raya di WSM dan serah kepada ahli untuk buat pilihan siapa pemimpin mereka. Tidak perlu nak mengada-ngada mengaku sebagai pemimpin rakyat selagi rakyat sendiri tak pilih. Bukan ke logo IMAM pun dah disiapkan? So, alang-alang dah ada logo, masuk la gelanggang pilihan raya... Cantik diletakkan logo pada kertas undi nanti.

Ada juga dengar khabar, akan diadakan perasmian IMAM selepas habis exam ni. Tok Duta pun akan dijemput. Jadi, aku pun tak pasti adakah diorang ni berani berdepan dengan hak ahli untuk memilih pemimpin mereka. Harap-harapnya diorang ni ada keberanian Hang Tuah untuk berdepan dengan rakyat Melaka. Dengarnya pandai bersilat. Jadi ber'silat'lah di padang yang rata. Kalau tak, aku ulangi, jangan nak mengada-ngada mengaku pemimpin coz anak Melaka tidak pernah akui korang sebagai pemimpin!

p/s : Kalau En Anwar lum ada ilham nak buat pilihan raya, aku cadangkan En Anwar bleh adakan serentak ngan pilihan raya kecil Merlimau...hahahah...Meriah sikit nanti...=)

No comments:

Post a Comment