Aku Bukan Sapa-sapa!

Seperti mana yang aku cakap dalam post pertama aku, aku bukan sapa-sapa. Aku hanya sorang anak Melaka yang nak menegur perkara salah. Jangan kaitkan aku ngan BKKIMM walaupun aku penyokong diorg dan mauqif kami sama. Jadi, aku nak gtau, apa jua tindakan aku, sama sekali tidak melambangkan dan tidak berkaitan dengan BKKIMM. Malah, tidak juga berkaitan dengan bilal, noja dan juga tok siak..hahahaha

Sunday, January 9, 2011

Lagi Bukti Penubuhan Imam Ada Motif Politik!

Salam. Berita terbaru yang aku dapat, delegasi yang bermulut manis di Wisma Seri Melaka kini berubah wataknya. Setelah tak dapat nak pengaruhi mahasiswa Melaka di Mesir untuk terima IMAM yang ditubuhkan dengan penuh tanda soal, kini ibu bapa pelajar pula jadi buah catur puak-puak ini dalam usaha menagih sokongan murahan dari kita.

Terbaru, seorang lagi pelajar mengadu bahawa ibu bapanya di Malaysia telah ditekan dan dipaksa oleh 'pihak tertentu' untuk mengarahkan anak mereka di Mesir untuk jauhi BKKIMM dan sertai IMAM. Satu kata putar 180 darjah yang dilakukan oleh puak-puak ini. Di Mesir mereka berkata, kalau ingin kekal dengan BKKIMM, mereka tiada halangan. Di Malaysia, mereka paksa pulak ibu bapa untuk arahkan anak mereka sertai IMAM.

Aku minta izin untuk gunakan bahasa kasaq sikit. Kalau korang anak jantan dan ada maruah, buktikan kewujudan maruah korang semua dengan bermain di padang yang rata. Tak perlu gunakan kuasa yang rakyat sendiri amanahkan itu. Ada maruah ke korang, guna kuasa untuk paksa kami menyokong tindakan korang yang penuh dengan agenda.

Kami sendiri tidak gunakan cara paksaan. Kami promote produk kami dan mahasiswa Melaka tertarik dengan produk kami. Kalau korang nak, promote la sama produk korang. Kalau nampak buruk dan berbau pun produk tu, boleh cuci produk tu dengan air sungai Nil, kemudian balut elok-elok macam hadiah. Kalau pandai solek, kompom ada yang tertarik walaupun bau busuknya tetap berbau!

Apa yang dibanggakan sangat, guna duit rakyat untuk takutkan rakyat. Ada maruah ke macam tu? Kalau berani, korang buat la apa jua cara untuk tarik minat dan sokongan mahasiswa. Kalau korang buat perkara baik dan bagus serta tiada agenda politik, xkan la mahasiswa tidak sokong.

Ok la, kalau korang tak mampu berfikir cara yang betul, meh aku bagitau. Aku cadangkan kepimpinan IMAM dipertandingkan dan serah kepada mahasiswa untuk pilih pemimpin mereka. Kalau tidak, jangan la mengada-ngada nak mengaku 'pemimpin rakyat' sedangkan hakikat sebenar mereka pemimpin lantikan yang akan digunakan dan akan dibonekakan untuk menjayakan 'the hidden motif'.

Kemudian, serah kepada pimpinan yang dipilih itu untuk menggubal perlembagaannya sendiri. Itulah namanya demokrasi yang disokong oleh mahasiswa. Bukannya perlembagaan yang ditulis dan direka berseorangan, kemudian dikatakan ini perlembagaan anak Melaka. Sori beb, aku tak terima perlembagaan begitu.

Aku jamin, jika korang buat dua perkara ni, confirm akan bertambah penyokong korang walaupun aku tidak nafikan ramai lagi yang akan kekal menentang IMAM (termasuklah aku...hahaha) kerana mereka tidak bersetuju pada penubuhan IMAM itu sendiri. So, be gentleman la wei, aku cabar korang bersaing betul-betul untuk dapatkan sokongan mahasiswa. Hentikanlah perbuatan tidak bermaruah ni. Bukan aku je tak suka, para akhwat solehah pun mesti tak berminat dengan lelaki macam ni...(tak nak kahwin ngan wanita solehah ke wei?...hahahah)

p/s : Ada x akhwat solehah yang taqdim En Anwar sebelum ni? Muhasabah ye...hahaha..gurau pagi je En Anwar! =)

No comments:

Post a Comment