Aku Bukan Sapa-sapa!

Seperti mana yang aku cakap dalam post pertama aku, aku bukan sapa-sapa. Aku hanya sorang anak Melaka yang nak menegur perkara salah. Jangan kaitkan aku ngan BKKIMM walaupun aku penyokong diorg dan mauqif kami sama. Jadi, aku nak gtau, apa jua tindakan aku, sama sekali tidak melambangkan dan tidak berkaitan dengan BKKIMM. Malah, tidak juga berkaitan dengan bilal, noja dan juga tok siak..hahahaha

Thursday, January 13, 2011

'Orang Luar' Buat Kerja Politik?

Salam. Aku dapat dua berita dari dua informer. Tapi aku dahulukan berita ni walaupun berita ni sampai lambat. Sebulan sebelum ini, Wisma Seri Melaka (WSM) dikejutkan dengan kemasukan mereka yang bermuka baru. Dengarnya bukan anak Melaka. Pelik gak, kenapa bukan anak Melaka boleh duduk di rumah Melaka. Tapi aku secara peribadi, xpe je. Orang luar nak sewa gak di WSM, paling kurang beban diorang menyewa di rumah sewa yang mahal, dapat dikurangkan.

Bila Tok Ali datang, Tok Ali pun kata xpe je benarkan orang bukan Melaka menyewa di WSM coz budak Melaka pun belum ramai. Aku pun jadi makin tak kisah la walaupun ramai kengkawan aku x pueh ati gak.

Tapi berita yang baru aku dapat, membuatkan aku kembali mengambil kisah tentang perkara ini. Aku mendapat berita sahih yang mengatakan ada di kalangan mereka yang bukan anak Melaka di WSM antara orang yang giat menyebarkan borang UMNO. Aku dengar aktiviti tu dilakukan di Rumah Wilayah dan beberapa rumah sewa.

Aku sebenarnya tidak berapa kisah dengan perkara ini. Orang PAS nak sebarkan perjuangan mereka, sebarkanlah...Orang UMNO nak wat macam tu gak, pun silakanlah..Tapi yang aku khuatir, adakah ada jaminan daripada pegawai bahawa kebenaran yang diberikan kepada bukan anak Melaka untuk duduk di WSM ini tidak ada motif politik di sebaliknya?

Kita semua maklum, penyingkiran secara biadap terhadap BKKIMM disekalikan dengan penubuhan Kelab UMNO Melaka Mesir. Juga pemindahan sementara markaz Kelab UMNO Kaherah di WSM. Ini sudah cukup menunjukkan semua ini ada motif politik. Namun, perkembangan terbaru ini menimbulkan kemungkinan, adakah kebenaran orang luar untuk menyewa di WSM juga berkaitan dengan motif politik juga?

Pegawai kene jawab perkara ni. Beri jaminan bahawa pegawai tidak ada motif begitu. Kita semua pun boleh test perkara ini. Bagi mana-mana sahabat yang tidak ada rumah untuk disewa, WSM dibuka untuk permohonan korang semua. Kita tengok pertimbangan pegawai dalam menerima permohonan orang luar kali ini.

Aku melihat, jika tiada jaminan diberikan, maka sudah tergambar beberapa kemungkinan. Kelab UMNO Melaka yang ditubuhkan setakat ini aku tengok memang xde sambutan dari anak jati Melaka di WSM. Jadi, untuk meramaikannya, tenaga orang luar memang diperlukan. Jadi, tidak mustahil hairanlah kehadiran orang luar kini yang sangat membantu tugas-tugas pegawai.

Aku ada maklumat lebih detail berkenaan orang luar itu, berkenaan macam mana die boleh 'tersewa' di WSM, isu die sebelum die tinggal di WSM. Tapi xpe, aku tak lepaskan semua. Aku akan lepaskan mengikut keadaan. Jadi, aku harap pegawai tolong buat kenyataan untuk menafikan bahawa kehadiran orang luar ini adalah untuk menjayakan motif tersembunyi UMNO di WSM. Jika tidak, maka bersedialah untuk melihat kelibat orang ini yang aktif menyebarkan borang UMNO di WSM seperti mana yang dilakukan die di Rumah Wilayah sekarang...Maka, semakin benarlah telaan, harta rakyat (WSM) akan dijadikan waqaf UMNO...

Sedikit tambahan, jika korang anggap PMRAM itu pembangkang, maka korang pun sebagai pendakyah UMNO di Mesir, SILA GUNAKAN DUIT SENDIRI untuk buat kerja UMNO. Sewa pejabat guna DUIT SENDIRI, jangan bertempel di WSM, jangan berlindung di bawah kuasa Kerajaan untuk survival korang, gunakan DUIT SENDIRI dalam semua aktiviti dan kempen. Bukan gunakan peruntukan daipada DUIT RAKYAT! Jika ini berlaku, aku dan yang lain-lain sedikit pun tak kisah, kita lihat siapa yang akan mendapat sokongan mahasiswa!

p/s : aku tak kata semua orang luar di WSM terlibat. Bagi mereka yang tidak berkaitan, sila jangan terasa. Sapa yang makan Mo'men, dia yang rasa Swis Tawwok...hahaha =)

No comments:

Post a Comment