Aku Bukan Sapa-sapa!

Seperti mana yang aku cakap dalam post pertama aku, aku bukan sapa-sapa. Aku hanya sorang anak Melaka yang nak menegur perkara salah. Jangan kaitkan aku ngan BKKIMM walaupun aku penyokong diorg dan mauqif kami sama. Jadi, aku nak gtau, apa jua tindakan aku, sama sekali tidak melambangkan dan tidak berkaitan dengan BKKIMM. Malah, tidak juga berkaitan dengan bilal, noja dan juga tok siak..hahahaha

Friday, March 4, 2011

Program Balik Mesir Jadi Program IMAM : IMAM Memang Cari Pasal!!

Salam. Setelah sekian lama makmum dok diam, anak-anak Melaka bercuti di Malaysia ni, IMAM pulak x duduk diam. Puak-puak ni fikir kita diam maksudnya dah tak kisah n dah sejuk dengan semua ni? Namun, begitulah andaian puak-puak ni. Semalam, diorang buat satu perkara yang betul-betul mencabar kami anak-anak Melaka. Bagi aku, diorang secara rasmi dah isytihar perang secara terbuka!!

Semalam 3 Mac, semua pelajar Mesir anak Melaka telah datang ke satu majlis yang kami diberitahu adalah majlis urusan tiket pulang ke Mesir. Kot2, semasa program, barulah kami diberitahu itu program pertama IMAM bersama ahlinya!!! Siap doanya dibaca oleh SU IMAM n ada plak ucapan pemimpin rakyat merangkap Tim Pres IMAM..

Aku memang xbleh nak kompromi lagi. Dulu aku x usik bebudak IMAM ni. Kot2, diorang dengan xde maruahnya, kumpulkan pelajar atas nama tiket balik Mesir n dengan xtahu malunya mengaku itu perjumpaan pertama IMAM dan ahlinya!! Wei, xde maruah ke??!! Setakat nak berbangga kononnya program ko dapat sambutan dengan cara macam ni, lagi menunjukkan memang ko xde modal! Dah xlaku, tapi guna cara bangsat utk tunjukkan die laku!!!

Lagi memalukan, diorang sanggup jadi alat n perkakas UMNO! IMAM akan dilancarkan pada Sabtu 5 Mac di dalam majlis kempen UMNO-BN di Merlimau! Aku nak tunggu respon pemimpin rakyat IMAM yang sebelum ni menafikan diorang perkakas UMNO...Xde maruah ke, tak diakui oleh anak Melaka, tapi masih nak jadi pemimpin hingga guna cara bodoh ni untuk perangkap anak Melaka??!!

Xpe, kita tunggu di Mesir nanti. Di Malaysia ko boleh berlindung bawah ketiak pemimpin negeri, di Mesir kita akan berdepan!!! Klu berani, berhadapan la dengan suara mahasiswa Melaka di Mesir nanti. Kita tengok samada ko berani atau x!!!! Buat la sesi 'ramah mesra' korang, kami akan datang bersuara! Kalau lagi berani, buat pilihanraya pelajar!! Kalau ko berani la....

No comments:

Post a Comment